Alfa Romeo 6C 2300

Alfa Romeo 6C byla vytvořena designérem slavného jména: Vittorio Jano a porpvé byla představena na Milánském veletrhu v roce 1934. Timto modelem byla započata éra modelů s menších šestiválců. Objem motoru se zmenšil na 2309 cm3 oproti 8C 2300, ke které byla 6C vlastně levnější alternativa. Díky modelu 6C 2300 Superleggera se proslavila další tradiční firma Carrozzeria Touring. Milánští karosáři navrhli hliníkovou karoserii na rám z tenkých trubek a tím vytvořili lehký a aerodynamický závodní vůz, který to dotáhl až k vítězství na Mille Miglia. Tento model nahradil 6C 1750 a 6C 1900 a spojil v sobě eleganci tvarů a "sportovní srdce". Firma Pininfarina vytvořila aerodynamickou kreaci typu 6C 2300 na bázi 95 koní silného modelu Pescara, která se tímto téměř okamžitě vzorem pro tehdejší stylisty. Tento automobil je vybaven motorem s litinovou klikovou skříní tavenou do jediného bloku se skupinou šesti vložek válců a hlavou z lehké slitiny, jednokotoučovou spojkou se 4 rychlostmi dopředu a zpátečkou, se synchronizací na 3.a 4. rychlostním stupni a volnoběžkou.Od roku 1935 do roku 1937 včechny tři verze 6C 2300, Turing, Gran Turismo a Pescara vybaveny, poprvé v Evropě, nezávislým zavěšením všech kol, které bylo převzato ze silnější osmiválcové řady. Přední zavěšení bylo převzato z aut Grand Prix. Tyto mimořádné technické prvky jen potvrdily jak pokrokově přemýšleli kontruktéři z Portella. V roce 1934 zažila 6C 2300 sezónu plnou vítězství. Debutovala na 1. automobilovém závodě Itálie v roce 1934, na 24 hodin Pescara se klasifikovala na prvních třech pozicích v absolutním pořadí (odtud také vychází nazev pro malou sérii, která se jemnuje "Pescara")

Technické specifikace 6C 2300

  • Motor : 6 válců, monoblok, hliníková hlava
  • Uložení : podélně v řadě
  • Rozvod : DOHC, 2 ventily na válec
  • Komprese : 7.8:1
  • Vrtání : 70 mm
  • Zdvih : 100 mm
  • Poháněná náprava : přední
  • Váha : 1280 kg
  • Dodávka paliva : Twin Solex 35-40 FH karburátory
  • Zdvihový objem : 2309 cm3
  • Výkon:
  • 68 k při 4400 ot./min. (6C 2300 Turismo)
    76 k při 4400 ot./min. (6C 2300 Gran Turismo)
    95 k při 4500 ot./min. (6C 2300 Pescara)
  • Rozvor : 2925 mm
  • Rozchod : 1420 mm
  • Přední zavěšení : jednoduché rameno s vinutou pružinou
  • Zadní zavěšení : kyvná polonáprava s třecím tlumičem
  • Brzdy přední/zadní : bubnové/bubnové
  • Maximální rychlost : 120 - 145 km/h

    Vyráběné varianty Alfy Romeo 6C 2300:

  • 6C 2300 Turismo, 68 PS @ 4400 rpm, 120 km/h (1934)
  • 6C 2300 Gran Turismo, 76 PS @ 4400 rpm, 130 km/h (1934)
  • 6C 2300B Gran Turismo, 76 PS @ 4400 rpm (1935-1937)
  • 6C 2300 Pescara, 95 PS @ 4500 rpm, 144 km/h (1934)
  • 6C 2300B Pescara, 95 PS @ 4500 rpm (1935-1937)
  • 6C 2300 B Corto/Lungo (1935)
  • 6C 2300 B Mille Miglia

    Alfa Romeo 6C 2300 Mille Miglia:

    Alfa Romeo 6C 2300 Gran Tourismo:

    Alfa Romeo 6C 2300 Pescara

    Alfa Romeo 6C 2300 Worblaufen Cabriolet (1938)

    Karosérii Worblufen začala kupovat Alfa Romeo pro 6C 2300 na konci 30-tých let pro malou sérii těchto kabrioletů. Asi 30 kusů Alfy Romeo 2300s bylo oblečeno do této krásné až dramatické karosérie. Jeden model této Alfy se představil po 67-mi letech na Ženevské Auto Show jako součást výstavy k výročí 100 let švýcarské karosářské historie.

    Alfa Romeo 6C 2300 Villa DEste (1946)

    Alfa Romeo 6C 2300 SS Touring Coupe (1948)

    Alfa Romeo 6C 2500

    V roce 1939 byl představen silnější model 6C 2500, která byla opět, jak už je u Alfy Romeo zvykem, dokonalým spojením noblesy, reprezentativnosti a sportovního charakteru. Tímto modelem automobilka nabídla vůz s nekompromisním výkonem, který byl vyhledáván korunovanými hlavami, movitou šlechtou a tehdejšími celebritami a to nejen z Evropy. I hvězdy Hollywoodu se rády proháněly v otevřené Alfě Romeo od Pininfariny. Stejně jako 6C 2300, tak i 6C 2500 vznikla v mnoha karosářských a výkonových verzích. Limuzíny, které měli až 7 plnohodotných sedadel sloužili pro reprezentativní účely, sportovní kabriolety a kupé byli vhodné pro běžné cestování po italských okreskách. U některých cestovních typů, které bylo možné použít i pro jízdu v mírnějším terénu se našlo uplatnění v armádě a samozřejmě se nezapomnělo na závodní speciály. Osmiválec našel hlavní uplatnění na závodištích a šestiválec byl obecně velmi úspěšný a oblíbený motor. 6C 2500 byla vyráběna v několika výkonových verzích. Do limuzín se montovali motory 87 a 90 koní. Do kupé a kabrioletů se montovaly 95 koňové agregáty. Nejsilnější sériové verze Sport a Super Sport disponovaly výkonem 110 konských sil. V letech 1939-42 se dokonce vyráběl pro armádu teréní model Coloniale. Ryze závodní modely SS Corsa měli až 120 koní silné motory. V roce 1940 vytvořila firma Touring model Alfa Romeo 6C 2500 ss Corsa Spider, což byly spolu s variantou "Ala spessa" jedny z nejkrásnějších vozů všech dob. Ve 40-cátých letech se na pravidelných soutěžích krásy - Villa d´Este Alfa Romeo Super Sport stala takovou senzací, že dostala jméno po této soutěži a nejen proto se stala nejslavnějším projektem té doby. Protože už v roce 1939 byla 6C 2500 technicky vyspělá, tak se po válce začala znovu vyrábět prakticky beze změn. Začali se vyrábět limuzíny Freccia d´Oro (Zlatý šíp), Turismo, Gran Turismo, Sport a Super Sport a později i závodní speciály. Juan Manuel Fangio dojel s Alfou Romeo 6C 2500 Corsa na třetí pozici v závodě Mille Miglia. Dohromady po válce vyjelo z haly v severní části Milána celkem 1830 vozů řady 6C 2500. Vozy byly opatřeny plně synchronizovanou převodovkou, řadilo se pod volantem a od roku 1950 se u modelu Frecia d´Oro montovalo větší okno a zmodernizovaný podvozek. 6C 2500 byla posledním ručně vyráběným seriovým vozem. Nová řada 1900 a později model Giulietta přinesly automobilce novou epochu.

    Technické specifikace 6C 2500

  • Motor : 6 válců, monoblok, hliníková hlava
  • Uložení : podélně v řadě
  • Rozvod : DOHC, 2 ventily na válec
  • Komprese : 7:1
  • Vrtání : 71.9 mm
  • Zdvih : 99.1 mm
  • Poháněná náprava : přední
  • Váha : 1497 kg
  • Dodávka paliva : 1/2 Weber karburátory
  • Zdvihový objem : 2443 cm3
  • Výkon:
  • 87 k při 4600 ot./min. (6C 2500, LBW, SS Touring Coupe)
    90 k při 4600 ot./min. (SS, Sport, SS Touring Villa d Este )
    95 k při 4600 ot./min. (6C 2500S Bucci Special)
    145 k při 5500 ot./min. (SS Competizione)
  • Rozvor : 2925 mm
  • Rozchod : 1420 mm
  • Přední zavěšení : jednoduché rameno s vinutou pružinou
  • Zadní zavěšení : kyvná polonáprava s třecím tlumičem
  • Brzdy přední/zadní : bubnové/bubnové
  • Maximální rychlost : 120 - 145 km/h

    Vyráběné varianty Alfy Romeo 6C 2500:

  • 6C 2500 SS, 90 PS @ 4600 rpm (1939)
  • 6C 2500 ss Corsa Spider (1940)
  • 6C 2500, 87 PS @ 4600 rpm, 144 km/h (1942)
  • 6C 2500 SS Touring Coupe, 87 PS @ 4600 rpm, 166 km/h (1945)
  • 6C 2500 Sport, 90 PS @ 4600 rpm, 155 km/h (1947)
  • 6C 2500 SS Touring Coupe, 95 PS @ 4600 rpm, 153 km/h (1948)
  • 6C 2500 SS Competizione, 145 PS @ 5500 rpm, 200 km/h (1948)
  • 6C 2500 SS Touring Villa d Este, 90 PS @ 4600 rpm, 155 km/h (1948)
  • 6C 2500 LBW, 87 PS @ 4600 rpm (1952)
  • 6C 2500S Bucci Special, 95 PS @ 4500 rpm, 241 km/h (1953)

    Alfa Romeo 6C2500 Super Sport Villa d'Este (1948)

    Alfa Romeo 6C 2500 ss Corsa Spider(1940)

    Alfa Romeo 6C 2500 SS Competizione (1948)

    Alfa Romeo 6C 2500 Bucci Special (1953)

    Videogalerie

    Alfa Romeo 6C 2500

    6C 2500 Competizione(auto #422)

    Autor : Richie



    Diskuze k tomuto modelu...